HTML

bolygobio

utam Angliában........

Linkblog

Bankolok.........

2007.09.29. 10:12 bio


 Első és második élményem az itteni bankokkal nem volt túl rózsás. A HSBC-nél van egy olyan számla hogy passport. na gondoltam ez tök jó, direkt a magamfajta felfedezőknek találták ki. Be is mentem az egyik fiókba, és kedvesen elmagyarázták, hogy nem elég az útlevelem a számlanyitáshoz (pedig kézenfekvő lenne, mivel egy bevándorlónál nagyon más hivatalos papír nincs), hanem szükségük van a magyar személyazonosságimra. De jó, mert azt ugye otthon hagytam, mivel eddig mindig úgy gondoltam utazásaim során én naív, hogy elég az útlevéllel igazolnom a személyazonosságomat. Na nem baj, hallottam egy trükköt, hogy ahány ügyintéző annyi szokás, ezért fogtam magam és átmentem egy másik fiókhoz. Pechemre ugyanezt mondták. De ott már direkt úgy mondta a csaj hogy brown document plussz ID card. Próbáltam neki elmagyarázni h nálunk a 2 ugye 1 . Mármint a régifajta személyi az ilyen barnás, de inkább bordó. Arra a kérdésemre h miért ilyen bonyolult ez, és minek a  igazolvány, azt mondta hogy nekik kettő kell, és az otthoni ID card-ba bele van írva az otthoni címem. Na erre elővarázsoltam diadalittasan az otthoni lakcímkártyám (persze véletlenül maradt nálam : )  ). De nem jutottunk elöbbre, mert azon csak magyarul vannak az adatok, amit ők ugye nem értenek, tehát ennyi. Dzirekt lekérdeztem az otthoniakat h ugye a személyibe sincs angolul egy betű sem, mire megnyugtattak hogy nincs :) . Végülis úgy lett mégis számlám, hogy kértem az agency-től egy levelet a banknak címezve hogy igen náluk dolgozok, úgyhogy legyenek szívesek számlát nyitni nekem. Ja és még volt egy aduászom, a magyar jogsim ami ugye szintén fényképes. Ha vki jön ki akkor arra ügyeljen hogy mindenféle papír legyen nála, hogy ne tudják sarokba szorítani. És hogy miért fontos az itteni bankkártya? Nagyon egyszerű. Itt mindent lehet neten intézni...de tényleg MINDENT. Akár a tescoban is bevásárolhatok otthon a karosszékből. Ja és itt nincs olyan hogy dombornyomott kártya extra felárral, jól lehúzunk a havi díjjal story. Minden kártya dombornyomott, és a legtöbb chipes. Amúgy meg spórolásból is érdemes számlát nyitni, mert az ügynökség levesz heti 4fontot, ha csekken adja a fizut. Nem nehéz kiszámolni hogy a havi 6 fontos számladíjjal is jobb vagyok így. Szóval köszönhetően a hiányos papírjaimnak, nem tudtam Passport acc.-ot szerezni, "csak" hagyományost :) Az is jó volt....mikor bementünk a bankba d.u.4kor, mondták h nagyon sajnálják de ma már nem tudnak fogadni, mert hamarosan zárnak. Nem baj majd megyünk egy másik fiókba. Na ez volt a varászszó :) Mint kiderűlt itt a fiókok is bankon belül versenyben vannak, tehát még ez az egy nyavajás kis számla is volt nekik olyan FONTOS, hogy munkaidőn túl is fogl. velünk (mert majdnem 5 volt mikor kijöttünk) . Ez úgy jól esett itt a nagy idegenben :) Ja és még nem beszéltem a rengeteg extráról, amik hangsúlyoznom kell itt annyira alap, és magátol értetődő hogy biztos ki is nevettek volna ha eláruljuk hogy mennyire lehugyoztuk a bokánkat az ámulattól. Azért beszélek többesszámban mert lakótársammal voltam, így könnyebb volt kommunikálni. Szóval extrák. Alapból kaptam egy utazási biztosítást is, ahol hát nem kis összegre vagyok így biztosítva.....és bárhol a világon használhatom....ne legyen rá szükségem. Kaptam csekkönyveket, ami otthon szintén nem megszokott dolog. Az itteni kártyákkal lehet olyat csinálni hogy ha vmiért pénzre van szükégem és nincs egy automata sem a közelben, akkor bemegyek egy boltba veszek egy rágót, és miközben fizetek kártyával, kérek plussz pénzt a kasszából. Nem is kérek, hanem alapból MINDENHOL ahol kártyával fizetek, megkérdezik hogy szükségem van-e kp-ra. Érdekes rendszer. Mi van még. Ja a HSBC elég nagy bank sok országban sok fiókkal, tehát bárhol a világon bármely automatájukat ingyen használhatom, bármennyiszer. Nincsen nevetséges első két alkalom a hónapban ingyenes "akció" :) De ezek csak ilyen mézesmázok.....nekem a számla volt a lényeg, ja és hogy tudjak neten shopingolni. Rengeteg dologhoz hozzájuthatok így amikről eddig csak álmodhattam....csak néhány varázsszó : ebay, amazon.com, stb..... Bár én ebay-t preferálom inkább. Ja és miért jó nekem? Mert pl az ebay-en rengeteg cég egyszerűen nem áll szóba magyar vásárlóval (magyarországi vásárlóval helyesebben). Na mit gondoltok miért? Igeeen azéééért..már megint a ááááá ezt hagyjuk nem megyek bele....Mert a küldemény rengetegszer nem érkezik meg.........Vajon hova is tűnhetnek.....hm....hmmmm nem fogok ujjal mutogatni :D

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bolygobio.blog.hu/api/trackback/id/tr98180431

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása